niedziela, 6 kwietnia 2014

Podejrzane w naturze... kolejne spotkanie z amigurumi:)

To się nazywa mieć szczęście:)... zobaczcie jaka gratka mnie spotkała podczas wczorajszego spaceru po parku Źródliska:


Taką oto śliczną rodzinkę udało mi się podpatrzeć, jedno jajeczko już puste - mały pisklaczek czeka na swoje rodzeństwo:



Do stworzenia ptaszka na szydełku zainspirował mnie pewien inny ptaszek i moja fascynacja techniką amigurumi. Postanowiłam, więc wydziergać całą rodzinkę i pokazać jak wiosna budzi się do życia:)


Cały projekt powstał oczko po oczku z wyobraźni - wzór spisywałam na bieżąco, choć dość chaotycznie, niestety nie umiem czytać typowych schematów, więc sama też spisuje swoje oczko po oczku. A że swoją przygodę z szydełkowaniem rozpoczęłam dość niedawno i korzystałam z filmików lub zagranicznych blogów to nawet nazewnictwo poszczególnych oczek łatwiej mi zapamiętać sc niż półsłupek:) Ale pracuję nad tym:)
Tak jak napisałam wzór tworzony na biegu więc może zawierać drobne błędy za co z góry przepraszam:
psł - sc
o.ł. - chain
2 oczka razem - DEC
2 psł. w jedno oczko - INC
Body:
  1. 2 o.ł (chain)
  2. 6 psł. (sc) w drugie oczko od szydełka (in the second chain from the hook)
  3. 2 psł. (sc) w każde oczko (6 INC)- 12 oczek
  4. *1 psł., 2 psł w oczko (INC)*; powtarzać *, aż do końca rzędu - 18 oczek
  5. *1 psł., 1 psł., 2 psł. w oczko (INC)*; powtarzać *, aż do końca rzędu - 24 oczka
  6. 24 psł.
  7. 24 psł.
  8. 24 psł.
  9. 24 psł.
  10. 24 psł.
  11. 1 psł., 1 psł., 2 psł. w oczko (INC), 1 psł., 2 psł. w oczko (INC), 1 psł., 1 psł., 1 psł., 1 DEC, 1 psł., 1 psł., 1 psł., 1 psł., 1 psł., 1 DEC, 1 psł., 1 psł., 1 INC, 1 psł., 1 INC, 1 psł., 1 psł. (26oczek)
  12. 1 INC, 1 INC, 1 INC, 1 INC, 1 psł., 1 psł., 1 psł., 1 psł., 1 DEC, 1 psł., 1 psł.,1 DEC,1 psł., 1 psł., 1 DEC, 1 psł., 1 psł., 1 psł., 1 psł., 1 INC, 1 INC, 1 INC, 1 INC (31 oczek)
  13. 31 psł.
  14. 12 psł., 1 INC, 1 psł.,1 psł., 1 INC, 1 psł., 1 psł., 1 INC, 12 psł. (34 oczka)
  15. 17 psł., 1 INC, 16 psł. (35 oczek)
  16. 1 psł. 1 INC, 1 INC, 1 INC, 27 psł., 1 INC, 1 INC, 1 INC, 1 psł (41 oczek)
  17. 41 psł.
  18. 41 psł.
  19. 1 psł., 1 INC, 1 INC, 1 INC, 33 psł., 1 INC, 1 INC, 1 INC, 1 psł (47 oczek)
  20. 47 psł.
  21. 19 psł. 1 DEC, 1 psł., 1 psł., 1 DEC, 1 psł., 1 psł., 1 DEC, 18 psł (44 oczka)
  22. 17 psł., 1 DEC, 1 psł., 1 DEC, 1 psł., 1 DEC, 19 psł. (41 oczek)
  23. 1 psł., 1 INC, 1 INC, 13 psł., 1 DEC, 1 DEC, 1 psł., 1 DEC, 1 DEC, 14 psł. 1 INC, 1 INC (41 oczek)
  24. 1 psł., 1 INC, 1 INC, 13 psł., 1 DEC, 1 DEC, 1 psł., 1 DEC, 1 DEC, 13 psł. 1 INC, 1 INC, 1 psł (41 oczek)
  25. 16 psł., 1 DEC, 1 DEC, 1 psł., 1 DEC, 1 DEC, 16 psł. (37 oczek)
  26. 12 psł., 1 DEC, 1 DEC, 1 DEC, 1 psł., 1 DEC, 1 DEC, 1 DEC, 12 psł (31 oczek)
  27. 1 psł, 15 DEC (16 oczek)
  28. 8 DEC
  29. zszyć
Skrzydła (Wings)
  1. 10 o.ł,
  2. 6 psł. w drugie oczko od szydełka ((in the second chain from the hook), 7 psł, 2 o.ł
  3. 3 psł., 2 hdc - półsłupki nawijane, 3 dc - słupki, 3 sc, 1 hdc, 3 sc, 8 oczek zamkniętych (slip stich)
  4. zmienić kolor i wykonać półsłupki wokół
Niestety nie spisałam dzioba i ogona, ale myślę, że coś wymyślicie:), a jak nie to będę odtwarzać.
Pozdrawiam

14 komentarzy:

  1. Oczywiście, że czytam i obserwujemy!!!
    Rodzinka piękna, kolory ślicznie dobrane, a opis...... oczywiście że chcemy, raczej poprosimy.
    Śliczne, śliczne i jeszcze raz śliczne i zdjęcia piękne.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Opis szybko spiszę z notatek i dodam do posta:) Pozdrawiam wiosennie

      Usuń
  2. Kurcze, jestem pod wrażeniem , ptaszek wyszedł cudownie, cała rodzinka wyszła wspaniale! Piękna sesja zdjęciowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie urocze gniazdko, z ptaszkami w tle :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie się ten ptaszek bardzo podoba i czekam na obiecany opis. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję, opis będzie, ale muszę go chyba zrobić jeszcze raz, bo jak czytam notatki to nie wydają mi się dość jasne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj, masz wzór na to? Myślę, że ten mały ptaszek jest cholernie uroczy i chciałbym, aby go. Jestem baaaardzo przepraszam, jeśli mój polski jest źle. Jestem Amerykaninem i wiedzieć, kiedy to w zasadzie nic przychodzi do polskich więc używam google translator, który wiem, jest uszkodzony. Chciałem tylko powiedzieć, jak bardzo kocham tego małego ptaszka.
    Dziękuję stanowczo dużo!
    Carrie from America

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes, I've got the pattern and I will post it soon:) I promise:)

      Usuń
    2. Thanks soooooo much!!!! I can't wait!

      Usuń
  7. Beautiful work! I love the photos too!
    Happy Easter!
    Hugs from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Hey it's Carrie again. I just want to say THANK YOU!!!! for the pattern. I also noticed that you included US translations [in the pattern]. Thank you doubly for that! And of course I stopped by to tell you how much I LOVE the little birdy.
    Your very grateful reader,
    Carrie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje, za każdy komentarz to dla mnie znak, że jesteś:)