środa, 16 kwietnia 2014

Sukieneczka dla nowego króliczka

Dzisiaj chciałabym Wam się pochwalić sukieneczką, którą wydziergałam dla mojego własnoręcznie zrobionego króliczka typu Tilda:) Chwalę się, bo nigdy wcześniej nic nie uszyłam i nie sądziłam, że mi się uda:). Jednak na chwilę tylko zdradziłam szydełko z maszyną do szycia, dlatego też sukieneczka to już powrót do szydełkowania:) Jeżeli chciałybyście skorzystać z instrukcji jak zrobić takiego króliczka to odsyłam http://www.uroczystechwile.pl/2014/04/instrukcja-diy-moj-pierwszy-krolik.html


Sukieneczka powstała z bawełnianej włóczki w dwóch kolorach, zastosowałam trzy rozmiary szydełka - zaczynając od rozmiaru 3, a kończąc na 4 mm. Sukieneczka była improwizowana, nie spisywałam dokładnego wzoru, ale mniej więcej zrobiłam ją tak:

  1. Rząd 1: 25 oczek łańcuszka, na końcu połączyć.
  2. Rząd 2: 25 psł.
  3. Rząd 3: 25 psł.
  4. Rząd 4: 5 psł., 8 oczek łańcuszka, a następnie odliczamy 4 oczka i łączymy oczkiem ścisłym, 9 psł, 8 oczek łańcuszka a następnie odliczamy 4 oczka i łączymy oczkiem ścisłym, 4-5 psł.
  5. Rząd 5: robiłam dwie wersję - sukienka szersza 2 sł. w każde oczko, a węższa 1 sł, 2 sł w oczko i tak powtarzać do końca rzędu.
  6. Rząd 6 - 12:  słupki zgodnie z ilością jaka nam wyszła w zależności od obranej opcji w rzędzie 5.
  7. Rząd 13: dowolnie wykończyć innym kolorem
  8. Dodatkowo wykończyłam też rękawki tym samym kolorem co dół sukienki.

Do kompletu wydziergałam też kwiatuszek, zastanawiam się jeszcze nad malutkim koszyczkiem z pisankami:)


Pozdrawiam wiosennie:) i życzę miłego dzionka!

1 komentarz:

  1. Piękne połączenie dwóch technik. A sukienka taka typu oversize, w pięknym fiolecie.
    Pozdrawiam serdecznie :-)
    P.S. Jeżeli chodzi o papierową wiklinę polecam stronę inspirello.pl tam są filmiki co i jak, jak zacząc itd. Z nich się nauczyłam, a uważam że warto spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje, za każdy komentarz to dla mnie znak, że jesteś:)